Lux Dessert och Choklad

Jag var förbi på Lux förra veckan, jag älskar att vara där. Jag hade min praktik där förra hösten och det var en utav de bästa platser jag varit på! Ted som bla driver lux är en otroligt underbar männsika. Han har en sån otroligt positiv energi som verkligen smittar av sig. Jag blir alldeles varm i kroppen när jag kommer in där. Alla är så otroligt vänliga och väldigt intresserade av yrket. Det är helt underbart att se Teds perfektionism. Allting ska vara perfekt! Jag älskar det! Det är så otroligt sällan man ser någon som verkligen brinner så för sitt yrke. Det är väldigt inspirerande och uppmuntrande att se! När jag var där köpte jag ett bröd som heter Petit blanc citron vilket betyder liten vit citron, det är ett citron levainbröd. Sådär segt och gott! Och så köpte jag deras varma choklad som man tillagar själv, den är riktigt god med 65% kakaohalt, kaffebönor och kanelstänger som man kokar upp, silar och sedan dricker! Åh, den är så god! Man blir alldeles mätt på en kopp av den chokladen! Väntar på rätt tillfälle för då ska jag dricka den och njuta ordentligt! Och så självklart kunde jag inte hålla mig ifrån att köpa en påse med dragerade macademia nötter! Sitter här och små smakar lite nu, dom är gudomliga! Om ni är chokladfantaster eller bara är sugen på att se ett riktigt fint och exklusivt ställe tycker jag att ni till och börja med kan kika deras hemsida. Åk dit och bara njut om inte annat! http://www.luxdessertochchoklad.com 
LÄNGE LEVE LUX! <3



Nu ska jag dega lite framför Tvn. ;) Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback